Nissewaard Lifestyle & Business, najaar 2021

‘Ook bi j een spoedklus gaan we snel aan de schoonmaak’ 45 Nissewaard Lifestyle & Business DUURZAAMHEID Beikes Schoon biedt al veertien jaar schoonmaak- en glazenwassersdiensten en werkt alleen met personeel dat in vaste dienst is. ,,Klanten waarderen de herkenbaarheid van vaste gezichten. Zo houden we de kwaliteit zo hoog mogelijk,’’ benadrukt Marlies. Bram en Marlies en hun medewerkers gaan voor duurzaamheid. Ze werken al jaren volgens de ‘microvezel- en vlakmopmethode’ om vloeren en oppervlaktes te reinigen, waarbij er tot 75 procent minder water wordt verbruikt. ,,Voorheen moest je met zware emmers water sjouwen. De methodes waar wij mee werken hebben veel voordelen. Je bespaart water, het lichaam wordt minder belast, er wordt beter schoongemaakt en de werktijd is korter. Een win-win-winsituatie voor ons, de klant én het milieu!’’ Beikes Schoon probeert klanten bewust te maken van hoe schoonmaken ‘anders en beter’ kan op een meer duurzame manier. Bram en Marlies adviseren welke materialen en middelen ondernemers hiervoor kunnen gebruiken en leggen ook uit waarom. Marlies: ,,Sommige bedrijven hebben zelf een schoonmaker in dienst, maar kopen wel hun schoonmaakartikelen bij ons. Neem gerust contact op voor een advies op maat.’’ WEBSHOP Ook de schoonmaakkwaliteitsproducten in de webshop van Bram en Marlies, www.vpschoonmaakshop.nl, zijn duurzaam. Hier zijn onder andere bezems en luiwagens van gerecycled plastic verkrijgbaar. In juli dit jaar ging bij Beikes Schoon in Hekelingen de telefoon. Een klant met vestigingen door heel Nederland zat met een groot probleem: een pand in Limburg was tijdens de overstromingen onder water gelopen. Eigenaar Bram Beikes ging nog diezelfde dag, gewapend met waterstofzuigers, naar het zuiden van het land. ,,Het voordeel is dat mijn man Bram en ik op kantoor zitten en spoedklussen kunnen aannemen. Bram kan in zo’n geval dus meestal direct vertrekken om te gaan helpen. Alle ingeplande diensten kunnen intussen met onze medewerkers gewoon doorgaan. We krijgen regelmatig vragen die afwijken van het normale schoonmaakrooster. Dan is het fijn dat we de klant met één telefoontje de zorgen uit handen kunnen nemen. Daar zit onze kracht,’’ vertelt eigenaresse Marlies.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=